Noord Email Instellingen
Hiervoor zijn er 2 mogelijkeheden;
1.Via jouw eigen e-mail programma
2.Via de Webmail, aanbevolen door uw webmaster.
Voor die verenigingen en commissies welke gebruik maken van zogenaamde “forwardings” hoeven geen gebruik van onderstaande te maken, mailberichten worden automatisch naar de gewenste adressen gezonden.
1. Procedure om de NTTB-Noord mail te ontvangen via Outlook, Outlook Express en Windows Mail.
Voor de diverse e-mail programma’s kunnen de termen en getoonde schermen enigszins afwijken.
Start het email-programma.
– Kies in de menubalk (bovenin uw scherm) voor Extra | e-mail accounts.
– Je ziet een nieuw venster, klik op een nieuw e-mailaccount toevoegen en klik op volgende.
– Klik op POP3 en klik op volgende.
– Vul in dit scherm de volgende gegevens in:
– Gebruikersgegevens: verenigingsnaam
– E-mailadres: Vul het e-mail adres in dat je van de webmaster hebt ontvangen. Dat adres heeft de vorm : verenigingsnaam@nttbnoord.nl
Servergegevens:
Inkomende e-mail(POP3): mail.nttbnoord.nl
Uitgaande e-mail(SMTP):
Voor de uitgaande e-mail dien je de SMTP instelling van jouw internet provider (ADSL/Kabel) te gebruiken. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw provider.
Aanmeldingsgevens:
– Gebruikersnaam: is gelijk aan uw nieuwe emailadres (vereniging@nttbnoord.nl)
Wachtwoord: Het wachtwoord dat je in het verleden hebt ontvangen.
Wachtwoord kwijt?? Stuur met jouw @nttbnoord email adres een berichtje
aan webmaster@nttbnoord.nl. Je krijgt dan het wachtwoord toegezonden.
Vink vervolgens het vakje aan voor “Voor deze server is verificatie vereist” Klik daarna op Instellingen.
– Activeer in het volgende scherm de optie “De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken” en klik op OK.
– Kies voor het tabblad geavanceerd.
Onderin dit tabblad staat: Een kopie van berichten op de server achterlaten. Vink deze optie aan. Op de volgende regel staat: van de server verwijderen na ophalen gedurende … dagen.
Vink deze optie aan en geeft het aantal dagen aan dat een bericht moet worden bewaard. Kies maximaal 14 dagen.
Andere gebruikers van de mailbox kunnen het bericht nog de aangegeven periode bekijken. Daarna wordt het bericht automatisch gewist. Klik op OK en sluit het venster af.
Mocht het verzenden van de mail niet lukken dan is een mogelijkheid om het zogenaamde poortnummer van de uitgaande mail (SMTP) te wijzigen van 25 in 587. Klik op OK
– Klik op volgende in het scherm waar u onder andere uw gebruikersnaam had ingevuld
– Klik op voltooien.
Jouw e-mail account is nu geïnstalleerd. Stuur na installatie als test een mailtje naar een bekend mailadres en andersom.
Heb je verdere ondersteuning nodig kan je per e-mail (webmaster@nttbnoord.nl) ondersteuning vragen.
E-mail zal minimaal 24 uur in beslag nemen om te beantwoorden.
mailinstellingen
inkomende mailserver (pop3): mail.nttbnoord.nl
uitgaande mailserver (smtp):
Voor de uitgaande e-mail dien je de SMTP instelling van jouw internet provider (ADSL/Kabel) te gebruiken. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw provider.
gebruikersgegevens: vereniging@nttbnoord.nl
gebruikersnaam: vereniging@nttbnoord.nl
wachtwoord: het huidige wachtwoord
e-mailadres: verenigingnaam@nttbnoord.nl
2. Gebruik van Webmail voor het verzenden en ontvangen van NTTB-Noord email.
Met behulp van “Webmail” kun je overal ter wereld jouw e-mail lezen en versturen. Dit kan je doen door te surfen naar www.nttbnoord.nl/roundcube/ of naar www.nttbnoord.nl/squirrelmail/src/login.php en in te loggen met jouw (e-mail) account gegevens.